czwartek, 1 marca 2012

czytamy :)

Hej dziewczyny :)


Często pada pytanie na temat książek, które czytam. Myślę o tym żeby kontynuować na kanale serię z "ulubionymi" lub po prostu polecanymi przeze mnie lekturami, jednak taki filmik wymaga kontemplacji i dłuższej chwili na zastanowienie się, więc proszę - uzbrójcie się w cierpliwość.

Odkąd zaczęłam pracę mam mniej czasu na wszystko, zresztą po częstotliwości z jaką pojawiają się filmiki nie trudno się domyślić, że praca do mało absorbujących nie należy :-) Natomiast kiedy uda mi się wyskrobać chwilkę, sięgam po dwie pozycje, oto one:


Może Wam się wydać nieco osobliwym fakt, że czytam dwie książki na raz (ok, to trochę nienormalne), ale w zależności od tego jaki mam nastrój i na co mam ochotę ( a książki te są skrajnie różne) sięgam albo po ostrą (obcesową wręcz) Gretkowską albo wysublimowanego Nabokova.

Lolitę czytam już po raz drugi, tym razem wybrałam sobie w języku angielskim. Na studiach czytałam tony książek i materiałów po angielsku, teraz już tego nie robię i widzę jak wpływa to na jakość operowania językiem. Chcecie mieć kontakt z językiem i rozbudowywać zasób słownictwa ? Czytajcie w danym języku, lepszej metody nie ma :)


a Wy co obecnie czytacie? 
może polecicie mi coś godnego uwagi? :-) 

a tak trochę z innej beczki - powróciłam do noszenia kolczyków (wkrętek). Miałam ostatnio taki antykolczykowy epizod w życiu, właściwie to nawet nie wiem dlaczego :). Na punkcie tych oszalałam ponownie: 


piękne kryształki osadzone w obramowaniu w kolorze starego złota. Są bardzo subtelne, ładnie rozświetlają buzię. Kupiłam w Accessorize 2 lata temu.
Ładne?

Ściski i słońca Wam życzę!!

18 komentarzy:

  1. Mnie się zdarza czytać nawet 4 na raz. Jeśli czas goni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też czasami czytam dwie książki jednocześnie;)
    Jeśli chodzi o "Trans" to czuję pewien niedosyt, jeśli chodzi o zakończenie... książka specyficzna, wulgarna itp. ale dobra:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obecnie czytam "Honor Kobiety", osobiście nie lubię czytać dwóch książek na raz bo w końcu mi się myli-gdzie co się dzieje. Czasami, ogarnia mnie wstręt do kolczyków i nie noszę długich ale mi to przechodzi...

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko czytam dwie książki na raz. Ale parę razy się zdarzyło:)
    Czemu kurczę ja tej Gretkowskiej tak chronicznie nie trawię....?:)
    Nabokova uwielbiam. Ale ja generalnie jestem zakręcona na punkcie rosyjskich pisarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, rosyjski pisarze mają to "coś", zdecydowanie! a Jerofiejewa lubisz? Wieniedikta oczywiście"_

      Usuń
  6. Ja aktualnie czytam Wakacje Rachel ;)) Bardzo fajna książka ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja aktualnie czytam "Rękę Fatimy" Ildefonso Falcones ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też lubię czytać :D obecnie Metro2033 :) Pewnie też pojawi się na moim blogu recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Lolitę...coś wspaniałego, tzn. bardzo interesująca:D Ja uwielbiam książki o zupełnie odmiennej kulturze, czyli Arabach:] Fascynują mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. chyba nie zapisał się mój megadługi komentarz :( ehhh szkoda, bo się porządnie rozpisałam ;) Polecam Ci książkę MASAKRA PROFANA wyd. Krytyki Politycznej. to powieść satyryczna Jarosława Stawireja. Wzięty brand manager z dużej korporacji spotyka Matkę Boską i dowiaduje się od niej, że został powołany do świętości. To naprawdę dobra, chociaż dosyć lekka książka :)

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana, nie wczytał się tutaj (nie wiem dlaczego) ale dostałam go i przeczytałam na mailu, więc wiem wszystko :)) Kawa - koniecznie :))))) jeżeli tylko nadarzy się ku temu okazja (mieszkasz w Wawie, rajt?), to spotykamy się, nie widzę innej możliwości :) z Krytyki Politycznej lubię wszystko, więc wielkie dzięki za polecenie książki. ściskam!

      Usuń
    2. W Warszawie :) Super, już się nie mogę doczekać :) Jeśli jesteś fanką KP to kawa koniecznie w Nowym Wspaniałym Świecie :D Nie szczególnie pyszna (sok z brzozy i drinki mają lepsze), ale klimat tego miejsca ma w sobie TO COŚ ;)

      Usuń
  11. Nienormalne? Ja prawie zawsze czytam 2 książki jednocześnie, czasem zdarzało się i więcej ;p Ale wolę jednak jedną ;) Teraz przy natłoku obowiązków i stresów, jak już znajdę wolną chwilę potrzebuję czegoś na wyluzowanie- tak więc od jakiegoś czasu zaczytuję się w kryminałach Cobena ;) Lekkie, przyjemne, wciągające, ale właśnie tego mi trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmmmm Nabokov :) to jeden z autorów tzw. "anglistycznego" piętna - jest mnóstwo książek o których uczyliśmy się w trakcie studiów, a po tudiach z chęcią wracamy do nich jako świadomi czytelnicy:) pozwól że pytam, czy kończyłaś filologię na UW?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kończyłam filologię na UŁ :-)

      Usuń
  13. Nie wiem czy czytałaś ale ja polecam 'Białą Wilczycę " Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie też ostatnio oczarowały podobne wkrętki, od tego momentu wolę nosić wkrętki niż duże kolczyki, do których zawsze miałam słabość ;)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz!