wtorek, 6 listopada 2012

niedzielne smakołyki ;-)


Niedziela to czas relaksu i  przeważnie rekonwalescencji (po sobotniej imprezie). W takich okolicznościach, chce mi się pichcić, a poza tym, nie wyobrażam sobie niedzieli bez dobrego obiadu. 





Naleśniki to szybkie i naprawdę smaczne danie. Dla urozmaicenia, do ciasta naleśnikowego dodałam banany, migdały i odrobinę cukru waniliowego. 




Słodkości nigdy za wiele, naleśniki zjedliśmy z dżemem truskawkowym oraz bananami z serkiem twarogowym. 





mniam!
 



  
pycha :-)




A Wy lubicie naleśniki? może macie na nie jakieś specjalne przepisy?

ściskam,

Asia

32 komentarze:

  1. Uwielbiam nalesniki, szczegolnie na slodko.tu gdzie mieszkam je sie francuskie crepes ktore sa ciensze niz nasze polskie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. naleśniki to największe dobro tego świata. uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. już wiem co zrobię sobie jutro na obiad... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności ^^ Ale lepiej smażyć na oleju kokosowym, bo zachowuje wszystkie dobre właściwości mimo obróbki termicznej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniaaaaam, ale smakowite kąski ! ; )) Też uwielbiam po prostu naleśniki <3 latem z truskawkami po prostu rozpływają się w ustach. Chociaż ja bardziej preferuję naleśniki na słodko, jakoś tak z mięsem nie tworzą dla mnie idealnego połączenia. I masz rację Asiu, niedziele to czas odpoczynku i dobry obiad jest podstawą. ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj jadłam naleśniki na obiad :) Lepiej smażyć na oleju rzepakowym albo kokosowym jak już wyżej Nika. napisała. Oliwa z oliwek się nie nadaje do tego, bo naleśniki zbyt długo się smaży, a wysoka temperatura nie sprzyja tej oliwie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze slysze nalesniki na oliwie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna sprawa :D ja wolę naleśniki z dodatkiem mięsa, grzybów lub kapusty :) ale jeden z dżemikiem od czasu do czasu też się znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uwielbiam te takie american pancakes:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oliwa z oliwek akurat nie jest najlepszym wyborem do smażenia naleśników:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, są różne rodzaje oliw - na niektórych jak najbardziej MOŻNA smażyć. A jeśli ktoś lubi jej smak, to czemu nie? ;)
      Olej słonecznikowy jest najmniej inwazyjny w smaku, ale dobrze ktoś już podpowiedział także z kokosowym, który idealnie nadaje się do słodkich naleśników.

      A ja uwielbiam naleśniki na ostro, z farszem np. ze szpinaku.

      Usuń
  11. uwielbiam naleśniki mojej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przypomniałaś mi o naleśniczkach, będę je mieć w pamięci :).

    Mhm, z tego co ja czytałam wynika, że właśnie olej rzepakowy i ol. z oliwek są odpowiednie do smażenia. Ważne tylko, żeby nie była z pierwszego tłoczenia. No a smażenie na oleju z drugiego końca świata jest moim zdaniem skrajnie nieekologiczne. To już lepiej wybrać smalec.

    Ja się za to przyczepię do cukru. Większość osób myśli, że kupuje cukier waniliowy, a tymczasem jest to cukier wanilinowy, który obok wanilii to w ogóle nie stał. Polecam zwrócić uwagę, bo wrażenia smakowe zupełnie inne wbrew pozorom :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam je jesc, nie lubie smazyc:) A najbardziej lubie z dzemem truskawkowym i bita smietana, mniam

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiaaam naleśniki <3 ! Ostatnio zamieniłam je na pancakes , są jeszcze lepsze , smaczniejsze :DD

    Oto przepis :
    Składniki (12 mniejszych lub 8 większych placków):
    2 jajka, oddzielone
    1 ½ szklanki mąki (po połowie pszennej i żytniej)
    2 ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
    1 łyżka cukru
    Szczypta soli
    1 szklanka mleka
    1 łyżeczka oleju
    250g borówek
    syrop klonowy lub miód

    Białka ubić na pianę. Do osobnej miski włożyć mąkę, żółtka, proszek, cukier, sól, mleko i olej. Wymieszać lub zmiksować na gładką konsystencję. Dodać borówki, pianę z białek i wszystko delikatnie połączyć. Rozgrzać suchą, dobrą patelnię, jeżeli to konieczne to smażyć na odrobinie oleju. Nakładać po 2 łyżki na mniejsze placki, po 4 na większe. Smażyć na złoty kolor z obu stron.
    Podawać z syropem klonowym lub miodem.

    Koniecznie wypróbuj :) Są przepyszne !

    Smacznego ! :DD

    OdpowiedzUsuń
  15. Z czekoladąąąąąą :>
    a ja siedzę w akademiku i jestem głodna...

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja uwielbiam nalesniki ze szpinakiem i feta, albo z pieczarkami :) A u mnie na blogu moyesy ynalesc pomzsl na troche inne nalesniki prosto y Maroka!

    OdpowiedzUsuń
  17. to Ty smazylas czy ten Pan ze zdjecia ? ;P

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja lubie nalesniki z serem twarozkowym i cukrem waniliowym polane sosem ze swiezych truskawek lub wersje "zimowa" tez z serem ale dodajemy do niego kawalki suchych sliwek i wiorek kokosowych, cukier waniliowy iii chyba cos jeszcze ale nie pamietam :P bo to nie ja przygotowuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham naleśniki, takie z bananami należą do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam naleśniki z dżemem i serkiem twarogowym :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mniam narobiłaś mi smaka! ;) Ja uwielbiam naleśniki z różnego rodzaju serkami, owocami, ale również jem na ostro i z innymi 'udziwnieniami' ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Naleśniki mniam - ja lubię z nutellą :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz!