sobota, 15 grudnia 2012

palcem po mapie...

Hej ;-)


Leniwe, zimne wieczory są idealną porą by trochę popodróżować, nawet jeśli oznacza to wędrowanie palcem po mapie ;-)


Moją wymarzoną destynacją (jedną z wielu) jest Rumunia. Nie wiem co niezwykłego jest w tym kraju, prawdę mówiąc oprócz paru oczywistych historyczno-geograficznych faktów, to niewiele o nim wiem. Natomiast wiem jedno na pewno - gdyby ktoś własnie w tej chwili zaproponował mi wspólne zwiedzanie ojczyzny hrabiego Drakuli, to nie wahałabym się nawet minuty.


Zobaczcie jak tam pięknie!



Transylwania






Bukareszt, stolica



Cóż za cudowne miejsce, chcę tam już! teraz!


Był ktoś z Was kiedyś w Rumunii? 

Macie swoje wymarzone miejsce, które musicie odwiedzić?


buziak,


Asia

20 komentarzy:

  1. ja wciąż nie byłam w Krakowie ;) :P
    ale w planach bliższych mam jeszcze Chorwację, a w dalszych Grecję, myśle również o Indiach
    na razie podróże wciąż stoją na półce z napisem "na później"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłaś w Krakowie ?? ! To nie może być ! Zbieraj się jak najprędzej, Kraków to najpiękniejsze miasto na świecie, a na pewno w Polsce <3

      Usuń
    2. tak jakos mi się nigy nie zebrało do tego miejsca ;) jest na liscie rzeczy do zrobienie na 2013 rok :)

      Usuń
    3. a ja byłam i uwielbiam Kraków :)

      Usuń
  2. Znam tylko Bukareszt (po drodze do Istanbulu) ;) piekne miasto. Wieden, Praga, Budapeszt, Bukareszt, Krakow - duzo wspolnego maja te miejsca. Tymczasem z Rumunia nie mam najlepszych wspomnien ;) Taki jeden z drugim polasili sie na moj bagaz :(

    Wymarzone miejsce do odwiedzenia? NIE MAM! Hanba wstyd, ale takiego jednego wymarzonego mi brak. Za to mam cala liste miejsc, do ktorych bardzo, bardzo chce pojechac! Juz niedlugo bedzie Bhutan - kraina dosc nietypowa.
    Aj rozmarzylam sie, a tu praca czeka..

    Wielu pieknych podrozy zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie Rumunia jakoś przeraża... Może dlatego, że kiedyś obejrzałam jakiś głupi film i tak mi się wpoiło :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam okazję zwiedzić nieco Rumunię podczas obozu wędrownego na 1 roku studiów. Piękny kraj, świetny klimat, wiele ciekawych miejsc. Niestety niezbyt miło wspominam tamtejszych mieszkańców, którzy starali się naciągnąć nas na wszystkim: rzekomo za mało zapłaciliśmy za nocleg do tego komuś zaginął bagaż... Ogólnie jednak, myślę, ze dla tych krajobrazów warto tam pojechać ;)
    Pozdrawiam!
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że te niepochlebne opinie o Rumunach powtarzają się, szkoda :-(

      Usuń
  5. Nigdy nie marzyłam o wyjeździe do Rumunii, ale czemu nie :) Znajomi, którzy tam byli, polecają. Obecnie moim celem jest Turcja, a konkretnie Erasmus w Stambule :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nigdy nie byłam ale chętnie bym się wybarła, myślę, że to niesłusznie troszkę omijany przez turystów kraj :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyspy i Północ Europy. O mieszkaniu w UK marzę od dziecka. Dwa lata temu spełniło się jedno z moich marzeń, a mianowicie podróż do Walii. Niesamowicie soczysta zieleń, mgły, Land Rovery stojące przed prawie każdym domem i beczące owce o 5 nad ranem to jest to co kocham! Kolejne wakacje na jakie uda mi się wybrać spędzam w Szkocji:D To więcej niż pewne!

    OdpowiedzUsuń
  8. moja siostra byla na wycieczcze w Rumunii kiedys mialam o tym wpis
    http://blaubeere-blaubeere.blogspot.de/2012/07/pozdrowienia-z-rumunii.html
    - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapytaj rodowitego rumuna (to slowo ma bardzo zle konotacje :( ), a powie Ci, ze historia z Drakula to nie jest ich chleb powszedni. Historie o Drakuli napisal i rozprzestrzenil wlasciwie irlandczyk, a cala ta fabula jest niemile wspominiana przez rumunow. Ale no, co kraj to obyczaj. Piekne gory maja, to nie ulega watpliwosci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, Drakula to część legendy, która zresztą marketingowo dobrze im robi :-)

      Usuń
  10. A ja bardzo polecam Rumunię. Może kraj nie należy wbrew temu co by się mogło wydawać do najtańszych (szczególnie jeżeli chodzi o noclegi), ale jest na pewno wart odwiedzenia. Rumunia bardzo się w ostatnim czasie rozwinęła, oczywiście pełno jest jeszcze miejsc, które niestety wyglądają opłakanie, ale myśle, że to też częściowo ich urok. Na pewno warto zjechać gdzieś z głównej drogi i zobaczyć, jak na prawdę wygląda życie ludzi. Nie spotkałam się z żadnymi naciągaczami - może miałam szczęście. A i rumuńskie góry są CUDOWNE :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, rumuńskie Karpaty to podobno raj na ziemi :-)

      Usuń
  11. byłam w te wakacje. BAJKA :) zamek Draculi robi wrażenie, Bukareszt nocą przypomina Nowy York a trasa transfogarska zapiera dech w piersiach ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A byłam, Byłam :) I to w totalnej wiosce, żeby poznać trochę tamtejszego życia. Przechodziłam obok zamku z pierwszego zdjęcia. Ach te wspomnienia :D Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz!