poniedziałek, 22 kwietnia 2013

biochemia urody - testujemy!



O Biochemii Urody wie chyba każdy :-) Jakiś czas temu postanowiłam złożyć zamówienie - zdecydowałam się na peeling enzymatyczny i serum. 



od lewej (informacje o produktach zaczerpnięte ze strony): 

1. Serum Lemon: 


Główne składniki aktywne zestawu to:
# Kwas salicylowy (BHA - 2%) - należący do grupy kwasów beta-hydroksylowych, które sprzyjają odnowie komórkowej oraz regulacji gruczołów łojowych skóry. Kwas BHA zastosowany w bazie olejku, pomimo stężenia 2%, wykazuje dużo łagodniejsze działanie, aniżeli Toniki z taką samą zawartością % kwasu, nie powodując widocznego łuszczenia skóry. Oczyszcza pory skóry, delikatnie reguluje pracę gruczołów łojowych, działa przeciwzapalnie, lekko rozjaśnia i wyrównuje koloryt skóry. Czytaj więcej >>
# Ekologiczny Olej tamanu - zastosowany w stężeniu bezpiecznym dla cer skłonnych do zatykania porów, sprzyja redukcji trudno gojących się wyprysków, zapobiega tworzeniu zaskórników, łagodzi stany zapalne, redukuje blizny i przebarwienia potrądzikowe, regeneruje skórę zniszczoną złuszczającymi kuracjami przeciwtrądzikowymi, działa antybakteryjnie i antybiotycznie. Kwas oleinowy zawarty w oleju tamanu, zwiększa przenikanie składników aktywnych serum w głąb skóry. Czytaj więcej >>
# Surowy Olej z nasion pietruszki - o działaniu rozjaśniającym przebarwienia, antyspetycznym i przeciwzapalnym, bogaty w unikalny kwas petroselinowy oraz kwas linolowy, polecany przy cerze zanieczyszczonej i trądzikowej. Czytaj więcej >>
# Olejek eteryczny cytrynowego drzewa herbacianego - 1% - który nadaje wykonanemu serum cytrusową nutę zapachową, przełamując korzenny zapach oleju tamanu. Olejek wykazuje działanie antyseptyczne, antybakteryjne, antywirusowe, przeciwgrzybicze oraz działa łagodząco i przeciwzapalnie. Polecany jest w przypadku cery tłustej, trądzikowej oraz przy skłonnościach do wyprysków i stanów zapalnych skóry. Czytaj więcej >>
# Olejem bazowym dla zestawu jest Olej (macerat) z kocankiMacerat łączy w sobie właściwości bazowego oleju słonecznikowego oraz ekstraktu roślinnego. Ekstrakt z kwiatu kocanki jest bogaty w diketony, flawonoidy i olejki eteryczne, które decydują o regenerującym, sprzyjającym gojeniu i zabliźnianiu ran i śladów potrądzikowych działaniu kocanki. Dodatkowo kocanka poprawia stan skóry naczynkowej, zmniejsza zaczerwienienia i podrażnienia skóry oraz działa antybakteryjnie i antyseptycznie. Czytaj więcej >>
Olej słonecznikowy, chętnie wykorzystywany jako olej bazowy, ze względu na dobrą tolerancję, delikatne, a jednocześnie skuteczne działanie (zgodnie z badaniami, wzmacnia barierę ochronną skóry już w kilka godzin po nałożeniu). Jest to olej odpowiedni zarówno do pielęgnacji skóry suchej i delikatnej, jak i skóry tłustej, gdyż zaliczany jest do olejów niekomedogennych (nie zatykających porów), które wręcz wspomagają regulację cery tłustej i trądzikowej. Olej słonecznikowy jest bogaty w kwas linolowy, będący naturalnym składnikiem łoju. W przypadku osób o cerze trądzikowej i zanieczyszczonej zaobserwowano spadek zawartości kwasu linolowego w składzie łoju, co wpływa na blokowanie porów skóry i w efekcie tworzenie licznych zaskórników i wyprysków.Zastosowanie kwasu linolowego na cerę tłustą i trądzikową powoduje regulację pracy gruczołów łojowych, odblokowanie porów skóry i redukcję zaskórników.
# Dodatkowo zestaw zawiera jako składową olejów ekstrakt z rozmarynu, o działaniu antyoksydacyjnym, antybakteryjnym, przedłużającym znacznie świeżość i trwałość olejów roślinnych.
Właściwości i działanie produktu:
» Zestaw na serum stanowi naturalną opcję łagodnego, a jednocześnie efektywnego specyfiku o działaniu oczyszczającym i normalizującym pracę gruczołów łojowych, bez wysuszenia, łuszczenia i podrażnienia. Może być stosowane jako uzupełnienie kuracji Tonikami z kwasami o intesywniejszym działaniu złuszczającym.
» Pomimo olejkowej formy, serum jest odpowiednie dla cery tłustej i trądzikowej. Oleje roślinne wchodzące w skład serum, charakteryzują się niską komedogennością i wręcz wspomagają oczyszczenie porów skóry. Aby zniwelować poczucie tłustości po aplikcji Serum, polecamy stosować je w formie Dwufazowego nawilżacza w komplecie z wybranym Żelem hialuronowym.
» Jest to Serum z kwasem salicylowym - BHA, odpowiednie dla osób, które nie tolerują większości preparatów z kwasami, o silnym, złuszczającym działaniu.
» Serum można bezpiecznie stosować także w okresie letnim, gdyż ze względu na bazę olejową, w porównaniu z tonikami z kwasami, Serum działa dużo łagodniej NIE powodując widocznego łuszczenia się skóry.
Zestaw na serum-olejek LEMON:
» Uzupełnia niedobory nienasyconych kwasów tłuszczowych w skórze (kwasu linolowego i gamma-linolenowego), niezbędnych do utrzymania zdrowej i odpowiednio nawilżonej skóry. Ich niedobór powoduje osłabienie bariery ochronnej skóry, stany zapalne, zwiększoną skłonność do zaskórników i wyprysków, spowolniony proces gojenia, częste podrażnienie, łuszczenie i zaczerwienienie skóry.
» Reguluje pracę gruczołów łojowych, sprzyja oczyszczaniu porów skóry, redukuje ilość zaskórników i wyprysków.
» Działa gojąco i przeciwzapalnie. Sprzyja gojeniu i redukcji zmian trądzikowych, także podskórnych, bolesnych wyprysków.
» Wspomaga redukcję blizn i przebarwień potrądzikowych.
» Zmniejsza zaczerwienienie i podrażnienie.
» Działa antybakteryjnie, przeciwbrzybiczo i antyseptycznie.
» Regeneruje i nawilża skórę zniszczoną złuszczającymi kuracjami przeciwtrądzikowymi.
» Wykazuje również właściwości przeciwrodnikowe.


2. Enzymatyczny peeling eko: 

Bazą peelingu jest:
# łagodząca i oczyszczająca mikronizowana, koloidalna mączka owsiana, o wysokim stopniu rozdrobnienia i aksamitnej konsystencji, nadająca peelingowi jedwabisty dotyk, która oprócz białek i tłuszczów, zawiera 4% beta glukanu - składnik o działaniu antyzapalnym i przeciwstarzeniowym oraz
mleko w proszku wzbogacone odżywczą serwatką, które poza nawilżaniem, działa także lekko peelingująco i rozjaśniająco, dzięki naturalnej zawartościkwasu mlekowego.
Właściwości i działanie produktu:
» Peeling działa łagodnie, stężenie i aktywność enzymów zostały tak dobrane, by nie podrażniać nawet wrażliwej skóry, a jednocześnie zapewnić efektywne działanie peelingu. 
» Wyczuwalnie wygładza i zmiękcza skórę już po pierwszym użyciu.
» Działa powierzchniowo na zasadzie rozpuszczania martwych, zrogowaciałych komórek naskórka. Pomaga pozbyć się widocznych objawów łuszczenia się skóry.
» Delikatnie oczyszcza skórę i poprawia jej koloryt.
» Przygotowuje skórę do przyjęcia i lepszej absorbcji składników aktywnych obecnych, w aplikowanych w dalszej kolejności, produktach pielęgnacyjnych.
» Oprócz działania złuszczającego, enzymy - bromelaina i papaina posiadają również właściwości przyśpieszające gojenie i przeciwzapalne.
» Dzięki obecności mączki owsianej i mleka w proszku peeling jednocześnie nawilża i łagodzi podrażnienia skóry. 
» Wysoce rozdrobniona, kosmetyczna mączka owsiana, nadaje peelingowi aksamitne odczucie podczas aplikacji na skórę.
» W przypadku cery bardzo wrażliwej, polecamy używać do rozrabiania peelingu Żel hialuronowy.
» Peeling pełni jednocześnie funkcję maseczki o działaniu odżywczym, łagodzącym i wygładzającym.


***


Póki co wypróbowałam tylko peeling. Samo przygotowanie produktu (czego nieco się obawiałam) jest banalnie proste. Po zmieszaniu wszystkich proszków, dodaję odrobinę wody mineralnej w efekcie czego peeling przybiera konsystencję gęstej papki. 

Ważne jest żeby nie zostawić peelingu na dłużej niż 10 minut, bo niemiłosiernie ściąga buzię. 

Już po pierwszym użyciu, twarz wydaje się być bardziej delikatna, zmiękczona i wygładzona. Zobczymy jak będzie dalej, boję się jedynie, że produkt okaże się być bardzo niewydajny. 


Stosowałyście kiedyś te produkty?

buziak,


Asia

35 komentarzy:

  1. Mam puder i serum z Vit. C. Serum najlepsze jakie miałam kiedykolwiek. Puder dość przeciętny, ale może być. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie napisz czy ten peeling nie powoduje podwójnego wysypu na buzi. Niestety chyba nie mam szczęścia do peelingów enzymatycznych, bo mnie po nich wysypuje, a po zwykłych ziarniakach nic się nie dzieje :) Człowiek chciał być dla cery delikatniejszy i o masz :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha:-) no po dwóch razach nic nie odnotowałam, póki co jestem zadowolona :-)

      Usuń
  3. Ja chyba jestem jedną z nielicznych osób, która z serum lemon jest niezadowolona :( nie dość, że efektów u mnie nie było to mnie jednak podrażniało :(((

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie stosowałam, ale słyszałam sporo dobrego o nich. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tych nie, ale mam całe stado ulubieńców z BU. Serum granat, serum z wit C - spróbuj ich koniecznie! Olejek pomarańczowy myjący, korund, krem liponowy, hydrolat z pszenicy... super produkty z dużą zawartością substancji aktywnych za przyzwoite pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z olejku myjącego byłam na początku bardzo zadowolona, ale szybko się skończył, więc po jakimś czasie złożyłam zamówienie i kupiłam od razu dwa opakowania. Pierwsze opakowanie - super, ale jak zaczełam od razu po skończeniu tego opakowania używać kolejnego to wysypało mnie niemiłosiernie...

      Usuń
    2. dzięki Katja, lista na kolejne zamówienie rośnie :-)

      Usuń
    3. Ja bardzo lubię olejek myjący, ale używam go właściwie tylko do demakijażu oczu i do tego sprawdza się świetnie, bo olejek rozpuszcza nawet najbardziej trwały eyeliner czy tusz. Tylko trzeba dobrze go spłukać zanim otworzy się oczy, bo inaczej zachodzą mgłą ;)
      Twarz czasem nim myję jako pierwszy krok oczyszczania, jeśli mam na buzi kryjacy podkład, a potem myję buzię jeszcze czymś innym ;)
      Generalnie polecam spróbować olejek :)

      Usuń
  6. Z pilingów enzymatycznych nie stosuję gotowych zestawów, lecz kupuję czystą bromelainę na mazidlach - 15 g to ilość nie do zużycia bo oczywiście mieszam ją z mlekiem w proszku aby nie stosować czystej na twarz. Wykonuję nią masaż jak podczas tradycyjnego pilingu i już pod palcami czuję, że buzia jest gładsza. Polecam. Urzekła mnie historia bromelainy, która jest enzymem obronnym ananasa - przecina wiązania białkowe rozkładając je (te białka) na aminokwasy, co w praktyce oznacza dla muchy urwanie tyłka, gdy siądzie na ananasie :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się czaję na puder i serum z granatu ;)

    http://avida-dolars.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam ten peeling i bardzo za nim tęsknię! Był świetny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nawet nie czytam :( po co sobie robic smak ;)))!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie stosowałam kosmetyków z Biochemii Urody, ale po Twoim poście będąc w Polsce chyba się skuszę na ten peeling i go sobie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam sporą ilość kosmetyków z BU. Uwielbiam serum winogronowe- będę tęsknić jak mi się skończy, hydrolat z róży damasceńskiej - kosmetyk z półki "o działaniu antydepresyjnym" , nie wiem czemu ale robi mi się z nim bardzo błogo na duszy, no i masło shea - na jego bazie robię extranawilżający krem do rąk. Za to hydrolat z kocanki mi się nie spodobał,, przde wszystkim ze względu na zapach, z czarnej porzeczki ma za silne działanie, a olej tamanu i peeling enzymatyczny zupełnie neutralnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Stosowałam ten peeling, jest dobry, ale faktycznie niewydajny :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a juz myślałam, że to ja jestem dziwna, bo na stronie napisali, że jest bardzo wydajny:D

      Usuń
    2. ja też go miałam i żałuję, że nie policzyłam na ile aplikacji mi wystarczył..prawie mi się ręce trzęsły przy aplikacji, żeby a) nie rozsypać b) nie dolać za dużo wody, bo rzadka papka to ścieka z twarzy i można sobie co najwyżej speelingować biust, czy co tam komu wystaje i na co kapnie ;-)
      puder bambusowy mam i lubię, tu za wydajność wielki plus oraz hydrolaty różany i lawendowy, nie wiem czy są jakąś wyjątkową przygodą, ale pachną przyjemnie i pobudzają przy porannym zraszaniu facjaty :-)

      Usuń
  13. miałam kilka rzeczy, ale tak naprawdę żaden na dłuższą metę nie pomógł...
    peeling enzymatyczny - jak go nakładałam szczypał jak cholera
    serum granat eko - nic... jak woda
    a hydrolat z czarnej porzeczki mega mnie uczulił...
    używałam jeszcze kilku innych rzeczy, ale nic nie zrobiło na mnie większego wrażenia...

    OdpowiedzUsuń
  14. peeling jest fajny, ale bardzo niewydajny, miałam też okropne serum z wit.C, używam pudru bambusowego, a na sporządzenie czeka maseczka błotna. Miłego używania!

    OdpowiedzUsuń
  15. peeling jest w porządku, ale jak dużo osób mówiło niezbyt wydajny. serum używałam i mnie nie zachwyciło, szczerze mówiąc nie widziałam żadnych efektów poza nieładnie pachnącą buzią (ale zapach o kwestia gustu :) ). biochemie jednak uwielbiam i polecam olejek myjący (bezzapachowy jest moim zdaniem najlepszy), mam problematyczną cerę i super się sprawdza. i gdybyś miała ochotę kiedyś na produkty z kwasami o wyższych stężeniach to polecam serum migdałowe - bardzo mi pomaga z przebarwieniami :). na mojej mieszanej cerze sprawdził się też krem antyoksydacyjny, jednak był średnio wydajny.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie zamawiałam nic z Biochemii urody, ale nie wykluczam takiej mozliwości :) Czekam na Twoja opinię :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. To serum się u mnie zbytnio nie sprawdzało. Nawet chyba robiłam recenzję, ale peeling jest bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam właśnie ochotę złożyć zamówienie :) czekam na recenzję serum :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Polecam serdecznie hydrolaty z BU, ja teraz mam z kocanki i jestem zachwycona! Wcześniej miałam oczarowy i różany :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. tych nie miałam, serum kiedyś mnie kusiło
    ale już sie pozbyłam 'problemu'...

    OdpowiedzUsuń
  21. jejciu jaki super blog ♥
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Serum nie miałam, ale peeling jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  23. peeling jest fajny ale teraz stosuję eksfoliator z Ziaja Pro, a puder jest świetny i zastanawiam się czy nie wybrać tego z filtrem

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz!