środa, 17 kwietnia 2013

różnorodność jest ekstra!

Cześć!

Świat mody rządzi się bardzo surowymi prawami. Projektanci, chyba wszyscy, uważają, że ciuchy wyglądają dobrze tylko na szczupłych, bardzo wysokich kobietach, podobnie jest również w przypadku sieciówek, typu Zara czy H&M.


Modelki to niewątpliwie piękne i zgrabne kobiety. Problem niestety polega na tym, że właściwie WSZYSTKIE wyglądają tak samo. Metr siedemdziesiąt i więcej, nogi do nieba, długie włosy, przeważnie jasna skóra, delikatne rysy. A przecież najpiękniejsza na świecie jest różnorodność, wyjątkowość, oryginalność. Każda z nas jest jedyna w swoim rodzaju, myślę, że ducha tej myśli idealnie oddaje ta kampania Debenhams.







zdjęcia pochodzą ze strony: www.pudelek.pl


Kobiety są RÓŻNE (faceci też jak widać:-) i pod żadnym względem nie powinny być z tego powodu marginalizowane. Najważniejsze to czuć się dobrze ze sobą, nie porównywać się do innych, bo absolutnie nie przynosi to żadnych wymiernych skutków, wręcz przeciwnie. 

Fajnie, że media zaczynają otwierać się na to, co wcześniej niejednokrotnie bywało pomijane. 


Podobają się Wam takie akcje, czy wolicie patrzeć na "książkowe" modelki w rozmiarze 0? :-)



buziaki,

Asia

23 komentarze:

  1. baaaaaaaaaaaaaardzo mi sie podoba!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super,nie? :-) dali radę, świetna koncepcja

      Usuń
  2. Różnorodność jest właśnie fajna! Co to frajda oglądac wszędzie to samo ;)?
    Mi taka akcja bardzo bardzo się podoba! Mam nadzieję, że więcej marek to podchwyci!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam to i jestem zachwycona! Nareszcie coś się zmienia na lepsze! Oby więcej firm miało takie podejście :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie popieram takie akcje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam już te zdjęcia uważam, że pomysł świetny na kampanie i oby więcej takich pomysłów było. Żeby pokazywana była rzeczywistość, a nie tylko piękności po Photoshopie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem zachwycona tymi zdjęciami i taką prezentacją ubrań! Oczywiście modelki o rozmiarze 0 też są piękne, nic im nie ujmując, ale taką budowę ciała ma może 10% kobiet, a co z resztą? same mają sobie szyć ciuchy? nie mogą wyglądać dobrze, bo co? MEGA podoba mi się akcja z włączeniem osób niepełnosprawnych w tą sesje! Zresztą, na naszym polskim podwórku zabłysnął Czesław Mozil, który do swojej sesji z ubraniami dla dzieciaków zaprosił dzieci z zespołem downa... mam nadzieje, że takie akcje będą się powtarzały, bo każdy, bez względu na budowę ciała, wagę, choroby czy jakiekolwiek inne defekty ma prawo wyglądać pięknie i czuć się dobrze w ubraniach i własnym ciele :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zdecydowanie za, tym bardziej że sama należę do "większych" kobiet, mam krótkie nogi i duży tyłek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem za, moda jest przecież dla ludzi, nie dla manekinów!

    OdpowiedzUsuń
  9. popieram takie akcje, róznorodnośc musi być, ideały się zmieniają to i rozmiar też:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem jak najbardziej za! Przecież każda z nas jest inna, a większość z nas nie jest w rozmiarze 0. Wiem jednak, że nie każdemu podobają się tego typu kampanie reklamowe. Przykładem mogą być bilbordy firmy Adrian, na których rajstopy reklamowała Monika Kuszyńska. Nie wszyscy chcieli oglądać kobietę na wózku inwalidzkim... A co to za różnica czy ona siedzi na krześle, na wózku, leży czy stoi? Jest kobietą (w dodatku bardzo silną)i nosi rajstopy, więc czemu nie miałaby ich reklamować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niech sie walą, Monika Kuszyńska to super babka!

      Usuń
  11. Wczoraj o tym czytałam, super :) Tym bardziej, że szkieletowate modelki są już po prostu nudne... :p

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna kampania, oby takich więcej, kurcze gdyby modelki były takie różne każdy z nas lepiej by się czuł, chcemy oglądać normalnych ludzi a nie jakieś wyidealizowane twory!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super inicjatywa :) Fajnie, że świat mody idzie trochę do przodu i otwiera się na nowe rzeczy! Liczę, że teraz będzie coraz więcej takich kampanii firm odzieżowych i kosmetycznych, które pokazują, że ludzie są różni, ale zawsze równi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam nadzieję, iż takie akcje będą pojawiać się coraz częściej. To właśnie jest sztuka i cała trudność projektować dla różnych osób, z różnymi problemami i niedoskonałościami. Projektanci według mnie idą na łatwiznę, dobierają modelki pod swoje ciuchy, a to chyba nie o to powinno chodzić..

    OdpowiedzUsuń
  15. Kampania jest po prostu genialna. Szkoda tylko, że idąc do przeciętnego polskiego sklepu nie można znaleźć nic w rozmiarze 44-46 i wyżej, co mogłaby nosić nastolatka, czy kobieta po dwudziestce a nawet trzydziestce. Prawie wszystko, co jest dostępne w takiej rozmiarówce, to ubrania dla kobiet starszych, nie można dobrać sobie odpowiedniej bielizny, przez co wygląda się jeszcze gorzej. Sklepy z odzieżą Plus size w mojej okolicy nie istnieją i chcąc sobie wybrać ładną sukienkę na imprezę, czy na lato musiałabym jechać ponad 100 km. do najbliższego większego miasta.
    Mam nadzieję, że ci wszyscy projektanci, którzy lubią chłopięce sylwetki, spojrzą na nas, jak na kobiety, które warto zaopatrywać, bo jest nas przecież ogromna ilość. Jeśli w nas nie widzą kobiecości, to ja już nie wiem, gdzie jej szukać... :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie:
    http://miedzypedzlematwarza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz!